Jarmużowy koktajl

Aby przygotować pyszny koktajl będziemy potrzebować :
1. Jarmuż
jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i mające właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (β-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan, związek mający właściwości przeciwnowotworowe. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza.

2. Ananas
Zawiera cukry, błonnik, potas magnez, wapń, fosfor, żelazo, cynk, miedź, mangan, witaminy: A, B1, B2, B6, PP, C, kwas foliowy oraz bromelainę, która jest chyba najbardziej znacząca.
Bromelaina jest pożądana nie tylko ze względu na odchudzanie, ma szereg innych, cennych właściwości. Ma działanie przeciwzapalne, przeciwobrzękowe, zapobiega powstawaniu zakrzepów, rozkłada białka. Ma zastosowanie:

– pomocniczo w chorobach wieńcowych – ze względu na właściwości przeciwzakrzepowe,

– przy zapaleniach stawów oraz innych stanów zapalnych – ma działanie przeciwbólowe, podobne do ibuprofenu , może zwalczać gorączkę,

– wspomaga gojenie ran, oparzeń, siniaków, opuchnięć, ukąszeń – ma działanie odkażające, badania wykazują, że ma zdolność do usuwania martwych tkanek z ran po oparzeniach, nie uszkadzając przy tym zdrowych,

– pomocniczo przy alergiach i chorobach dróg oddechowych,

– przy problemach trawiennych

IMG_4095 copy

3. Owoc pomarańczy
Źródło witaminy C, która odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu ludzkiego organizmu. Bierze m.in. udział w przemianach tyrozyny, syntezie steroidów nadnerczowych. Ma również wpływ na zachowanie prawidłowego potencjału oksydacyjnego w komórce.

Badania wskazują brak wpływu zażywania witaminy C na ryzyko pojawienia się przeziębienia oraz mały wpływ na czas jego trwania (skrócenie czasu o 14% dla dzieci i 8% dla dorosłych). Wyjątkiem była grupa uczestników maratonów, narciarzy i żołnierzy przebywających w bardzo niskich temperaturach lub poddanych intensywnemu wysiłkowi fizycznemu, u których zaobserwowano 50% zmniejszenie występowania przeziębienia przy zażywaniu 2 g witaminy C dziennie.

IMG_4100 copy

4. Kiwi
Owoc kiwi jest skarbnicą witamin i substancji wspomagających odchudzanie. Zawiera:

kwasy owocowe i enzymy – przyspieszają przemianę materii i ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej,
wit. C – podnosi odporność organizmu, spowalnia proces starzenia się skóry,
wit. B – chroni organizm przed nowotworami, wpływa pozytywnie na system nerwowy i mózg,
wit. E – opóźnia procesy starzenia się organizmu, obniża poziom cholesterolu, zapobiega żylakom, zatorom i zawałom serca,
wit. K – zapewnia krzepliwość krwi, hamuje rozwój nowotworów piersi, żołądka, nerek,
miedź – tworzy krwinki czerwone, bierze udział w syntezie melatoniny i w wykształceniu tkanki łącznej,
żelazo – wspomaga procesy krwiotwórcze, odpowiada za utrzymanie prawidłowego metabolizmu,
wapń – buduje kości i zęby, zapewnia odpowiednią krzepliwość krwi, ułatwia gojenie ran,
magnez – stabilizuje funkcje układu nerwowego i usprawnia pracę szarych komórek, bierze udział w utrzymaniu prawidłowego rytmu pracy serca,
potas – oczyszcza organizm z toksyn i nadmiaru wody, bierze udział w przewodzeniu impulsów przez neuron, bierze udział w syntezie białek i metabolizmie węglowodanów,
cynk – przyspiesza gojenie ran, pomaga w leczeniu depresji, schizofrenii, stanów agresji , wpływa korzystnie na wzrost, zdrowy stan paznokci, skóry, kości i włosów,
błonnik – reguluje i przyspiesza trawienie.

Mieszamy wszystkie składniki i blendujemy. Do smaku można dodać odrobinę soku pomarańczowego lub innego.
Smacznego !

IMG_4106 copy

Żródło : http://www.naturalneoczyszczanie.pl ; wikipedia.org